örebrohelgen

I tisdags (förra veckan, inte idag ;b) åkte vi alltså ner (upp, blir skadad av joonas som alltid säger ner, vilket är så fel så fel) till mami och pappa.
På onsdagen gjorde vi bara lite ärenden och sådär inne i Örebro, boo testade några gitarrer som han är sugen på. Aaah alltså det är gitarrer, gitarrer, gitarrer nu här hemma. Blir lite sådär små trött på det faktiskt. Hela tiden, varje dag, allt som är viktigt just nu är att spela gitarr, och att kolla på nya gitarrer, haha, knäppis.
Hursomhaver.. Jo på torsdagen var vi på välgörenhetskonsert i Karlskoga. Som bland annat min fina syster vart med och ordnat, och pengarna ska gå till ett upplevelserum på USÖ (http://www.facebook.com/event.php?eid=281825020826&ref=mf)  Bland annat så var Lars Eriksson där, ni vet, han som var med i Idol?

lars eriksson (bild från google)

Det var iaf jättebra och de fick tillslut ihop 36500kr på kvällen om jag inte minns fel, jättebra ju :) Efteråt gick gänget (ja vi var typ 10st, mammapappa, jag, joonas, tusse robert, och två par av mammapappas kompisar, sen kom johan med, och i slutet trillade nina in) och åt på en pub typ, var gött och högljutt som tusan som alltid när mammas kompisar är med haha!


på torsdagen så byggde snygga familjen upp ett stort partytält på baksidan i regnet, haha, själv satt jag inne och beundrade de snygga kläderna de hittat.

Dagen efter då på fredagen så åkte jag, tussan, råbärt och noona in till mommo en stund. Man får passa på när man kan för hon blir inte direkt bättre, lilla mormor..
På kvällen sen drog jag och therese till några från hennes klass och förfestade, sen när det började bli sent tog vi ett par taxibussar till strömpis (böööh) och var där en kortis. Ja jag ville inte dit från första början men det ville ju alla andra så det var ju bara att hänga på. Har vart där en gång förut, åh nää. Nu räcker det, haha, blä, bara massa små, tycker det är riktigt tråkigt. Inte min grej. Härlig uteplats yes, kan absolut tänka mig att sitta där nån sommarkväll, men annars näää... Så sen smet jag och tussan och åt lite, sen gick vi till min gamla lägenhet, som nu är råbärts, där han lekte med noona, albin och tom, och störde dom lite.
Sen var vi trötta ska ni veta, kom hem till maddapadda typ halv fyra. Snaark.
Lite segt att komma upp sen på lördagen när man skulle vara duktiga och hjälpa till en massa, för på kvällen vankades det fest!
Mer om det och lite bilder snart..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0