♥ jävla idioter

Idag är jag arg. Fyfan vad jag är arg.
Jag åkte spårvagn för jag skulle iväg till folkuni. En stund efter jag gått på skickar jag smsbiljett (som jag börjat göra nu när jag åker spårvagn ibland "ifall att", haha.) Två minuter senare kommer det på tre kontrollanter, som sen påstår att jag skickade mitt sms när jag såg dem komma på och blablablalblabla.
Skitotrevliga var dom rent ut sagt. Eftersom dom inte tror mig när jag säger att jag skickat det innan och de säger att blablalbalbla det måste vara skickat och fått innan man kliver på och babbelbabbel så börjar dom be om personnummer osv.
Sen ber en tjej mig om min adress
-Kavaljersgatan, säger jag
-Nä men fan ge mig din adress nu!?
-Ehhh ja jag gjorde nyss det?
-Nej du är inte folkbokförd där.
-Eh nä men det var inte det ni fråga om utan min adress och det är kavaljersg. Jag bor där!?
Blalbalblallblallblallala otrevligaotrevligaotrevliga.
Mitt i allt kommer en ny kontrollant fram, en tjock ful äcklig kille (ja jag är fortf arg hah) som säger (otrevligt somfan fortf)
-GE MIG DIN MOBIL!
-Eh NEJ!? Du har FAN ingen rätt till min mobil sa jag ( för det var inte så att han fråga om han kunde få se min biljett utan verkligen GE MIG DIN MOBIL)
Sen fortsätter han tjata och blablabla. Sen får jag böter på 1200 kr!? HAHA skojar ni eller!? Jag får förfan 2600 i månaden typ, förra månaden 400, så dessa pengar jag får imorn behövs ju verkligen, och då ska jag betala 1200 i jävla böter som ändå är fel. Fyfaaaaaaan säger jag bara.

A jag kanske skulle stått på mig mer men vad hjälper det när det är tre kontrollanter som säger emot dig, du är arg, stressad, plus att halva vagnen också glor på dig. Eh nej jag ville mest därifrån och tänkte att jag tar hand om det senare.
Näääää men nu när jag kollar på lappjäveln så har dom tillochmed skrivit fel tid, så dom har skrivit ut tiden på bötern flera minuter tidigare än jag ens skickat mitt sms, alltså ännu fler minuter innan de ens kommit på vagnen. Ahaaaa ja då äre ju säääkert nån som tror mig om jag försöker överklaga och de skrivit en tid som är tre minuter före min biljett ens skickats, när det inte ens var så.
Nu tänker väl ni att man kanske kontrollerar vad det står när de ger dig bötern, ja somsagt tänk på att göra det ni när ni är förbannade, stressade osv.....
Nä whatever, visst ni kan få hälften av vad jag äger, och hade det vart befogat hade jag såklart fattat men antagligen vart lika arg men ändå.. Är väl bara att betala och se glad ut även om man vet att det är så fel som det kan bli. Är ju uppenbarligen inget att göra åt nu....

Creds till den som orkar läsa igenom alla svordomar och babbel men måste bara skriva av mig för jag är så jävla arg på de idioterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0